Lucrările de reabilitare a podului Mihai Viteazul au stârnit critici dure din partea consilierilor municipali, care acuză Primăria de proasta gestionare a proiectului. Ei invocă lipsa unei planificări corecte din start, selectarea unei companii care nu are capacitatea de a finaliza lucrările la timp și absența sancțiunilor pentru întârzieri. Am încercat să aflăm dacă firma care efectuează lucrările va fi penalizată, dar edilul capitalei Ion Ceban ne-a oferit un răspuns vag, iar purtătoarea de cuvânt a Primăriei, Natalia Ixari, nu a fost de găsit la telefon.
Președinta fracțiunii PAS din Consiliul Municipal Chișinău consideră că numărul redus al muncitorilor de pe șantier a afectat ritmul lucrărilor. De asemenea, monitorizarea ineficientă a lucrărilor de către responsabilii Primăriei a contribuit la termenul întârziat de dare în exploatare a obiectului strategic.
,,Câțiva ani la rând am fost martorii cum pe podul Mihai Viteazul au fost doar câțiva lucrători, doi, trei, maxim cinci lucrători. Sigur că asta a contribuit la depășirea termenului de desfășurare a lucrărilor acestui pod. Acest lucru nu ar trebui să se întâmple dacă legea ar fi fost pusă în capul mesei. Primăria trebuie să supravegheze”, a spus Zinaida Popa.
,,Din cauza incompetenței, pentru că atunci când începe o lucrare de la început se fac calcule referitor la costuri și la timp, se alege o echipă profesionistă care să facă lucrările. Ceea ce Primăria nu a făcut din start”, a spus Mihai Briceag.
Erorile ar fi fost comise chiar de la început, când nu s-a făcut evaluarea corectă și o planificare eficientă, spune Victor Chironda, consilier municipal, specialist în urbanistică.
,,Problema este că din start nu s-a făcut evaluarea corectă a lucrărilor și nu s-a făcut nici planificarea corectă a lucrărilor. Adică compania care a câștigat acest tender nu are capacitatea să-l implementeze în termenul stabilit. În mod normal, acum compania trebuie penalizată pentru faptul că nu face lucrările conform graficului, dar asta nu se întâmplă”.
Am încercat să aflăm de la primarul capitalei, Ion Ceban dacă firma care efectuează lucrările va fi sancționată, însă, acesta ne-a oferit un răspuns vag, fără prea multe detalii.
,,Dacă compania nu se încadrează în acest termen, vor fi aplicate anumite sancțiuni? – Există condiții contractuale, ele sunt foarte specifice”.
În același timp, consilierul municipal PSRM, Adrian Lebedinschi, se arată convins că podul va fi dat în exploatare cu puțin timp înainte de alegerile parlamentare, sugerând că finalizarea lucrărilor ar putea avea un scop electoral.
,,Tot ce se întâmplă în Chișinău și degradarea întregului Chișinău este datorită managementului defectuos sub conducerea lui Ion Ceban. Când vor avea loc alegerile parlamentare, imediat înainte, sau cu câteva zile înainte, Ion Ceban o să se ducă în colo și o să facă o prezentare că uite ditamai managerul a reușit și a finisat podul”.
Lucrările de reparație a podului Mihai Viteazul din capitală au început în luna iulie a anului 2022. Acesta reprezintă o magistrală de interes sectorial, cu șase benzi de circulație și două trotuare pietonale, având o lungime totală de 300 de metri și o lățime de 26 de metri. Podul a fost dat în exploatare în 1974.
Lasă un comentariu