Fără permis la drum. Conducătorii auto pot deja prezenta permisul de conducere și certificatul de înmatriculare a automobilului în format digital, direct de pe telefonul mobil, cu ajutorul aplicației EVO. Scopul digitalizării este de a facilita interacțiunea dintre șoferi și autorități, reducând astfel necesitatea documentelor fizice. Aplicația EVO este dezvoltată de Agenția pentru Guvernare Electronică.
Șoferii vor avea nevoie să instaleze aplicația EVO pe telefon și să parcurgă doar câțiva pași pentru a prezenta ofițerilor de patrulare actele în format digital. Astfel, aceștia vor deschide aplicația, vor accesa modulul „Documentele mele”, vor selecta actul dorit și, ulterior, vor genera codul QR de verificare.
Am întrebat șoferii ce părere au despre această inițiativă și cât de comodă este utilizarea aplicației. Aceștia au menționat că folosesc aplicația, dar spun că polițiștii nu știu cum să o folosească.
,, – O am mă folosesc de ea. – Cum vă pare, vă este utilă? E superbă, nu am problemă, totul este la îndemână. Lumea se folosește de ea dar ce e legat de poliție, ei nu știu încă de aplicația dată și nu știu să se folosească de ea, lucru acesta am pățit-o și ei nu se descurcă’’.
,,Am înțeles că este nevoie de semnătura electronică și este un impediment. Mi se pare foarte bună, bineînțeles, dar de la inițiativă până la fapt’’.
,, – Nu știu cât este de comod. – Dvs ați prefera metoda de prezentare fizic? -Cred că da. – De ce, ce vă deranjează? – Telefonul are și așa multă informație’’.
Contactat de ONE TV, Pavel Apostol, Inspector Superior, ne-a spus că există polițiști care întâmpină dificultăți în verificarea actelor digitale ale șoferilor, însă aceștia continuă să participe la instruiri.
,, Este un proces continu, noi avem peste 1000 de angajați care activează, în mare parte sunt instruiți și cunosc aceste momente, dar iarăși sunt aspecte tehnice cum se face verificarea și așa mai departe’’.
De asemenea, procesul de documentare și soluționare a contravențiilor va fi digitalizat. Pe 15 noiembrie, acest proiect a fost propus spre vot în Parlament și a fost aprobat în prima lectură de 62 de deputați.
,,Acest proiect are mai multe beneficii dintre care în primul rând transparența și securitatea, evident reducerea timpului, practic zilnic, 1000 de procese verbale elaborate și la ziua de astăzi fiecare din ele trebuie imprimat, semnat, scanat și pus în bază. Proiectul va permite de a lua semnătura printr-un mijloc tehnic și vom reduce și timpul de reacție’’, a spus Vladislav Cojuhari, secretar general adjunct al MAI.
Înregistrarea digitală a semnăturilor și a modificărilor documentelor va spori transparența proceselor, va asigura securitatea și autenticitatea datelor și va extinde accesul la serviciile publice pentru toți cetățenii, inclusiv pentru cei din zonele rurale sau cu mobilitate redusă, spun experții.
Lasă un comentariu