NOUTĂȚI

Satul Braniște ar putea fi conectat printr-un pod peste Nistru cu orașul Ștefănești din România

Compus de Redacția STAR

Unul dintre cele patru poduri care urmează să fie construit peste Prut ar putea uni satul Braniște, raionul Rîșcani și orașul Ștefănești, din județul Botoșani, România. În perioada interbelică, a existat un pod între localitățile Braniște și Ștefănești, România, dar a fost distrus în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, notează portalul Nord News. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, amplasarea exactă a podului va fi stabilită în urma Studiului de Fezabilitate, în aval de Barajul Costești-Stânca.

Reieșind din relieful zonei examinate, precum și a cursului râului Prut, se ia în calcul anume această zonă, au menționat pentru ONE TV reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Localnicii își amintesc cu nostalgie poveștile bunicilor care obișnuiau să meargă peste Prut pentru a vinde ce produceau în gospodărie.

,,Podul a fost bombardat de nemți și a fost bombardat și de ruși, până l-au distrus complet. Pe urmă podul au vrut să-l refacă și erau băieți tineri și l-au scos la construcții, la pod, l-au refăcut, dar nu a ținut mult, iar a fost bombardat”.

Localnicii speră că noul pod va aduce schimbări majore și că le va îmbunătăți nivelul de trai.

,,Sperăm că în viitorul apropiat se va construi un pod peste Prut. Socot că aceasta este benefic pentru satul nostru în primul rând, o să avem legătură cu Uniunea Europeană, o să avem oaspeți mai des, poate și turismul să-l dezvoltăm”.

,,Cred că o să fie o legătură cu România. Să permită tineretului să meargă la lucru, să facă un ban. Aici n-ai ce face, nu-i de lucru, nu-i nimic”.

Primarul comunei Braniște, Daniela Coltun, susține că noul pod rutier va stimula economia locală și va conecta regiunea la rețelele de transport europene.

,,Este foarte binevenit pentru localitatea noastră, dacă va fi în această regiune. Acest pod dacă într-adevăr urmează să se construiască, impactul este pozitiv”.

Amplasarea exactă a noului pod va fi stabilită și comunicată după finalizarea studiilor de fezabilitate, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

,,Sunt o mulțime de analize care urmează a fi făcute, până a fi finalizat proiectul și amplasarea ei va fi cunoscută ulterior. Când vorbim despre Costești, se circulă pe dambă și atunci când a fost proiectată, ea nu a fost proiectată ca pe ea să circule tiruri. Înțelegând importanța fluidizării traficului la hotarul nostru de vest, s-a permis trecerea pe acea dambă și nu e foarte bine pentru viitorul ei”, a spus Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Cele patru poduri, care ar urma să fie construite între localitățile Stânca-Costești, Bumbăta-Leova, Fălciu-Leca și Răducăneni-Bărboieni, au fost propuse în conformitate cu Master Planul General de Transport al României. Construcția lor va facilita transportul de mărfuri între Republica Moldova și România și va reduce timpul de tranzit.

Despre autor

Redacția STAR

Lasă un comentariu