Instituțiile de învățământ din țară prind viață. Peste 420 de tineri specialiști s-au angajat anul acesta în Educație, un număr de 20 de ori mai mare, comparativ cu anul precedent. Profesorii spun că cei proaspăt veniți în domeniu, dețin metode noi de a transmite informația copiilor, fapt care îi ajută să câștige popularitate și să se integreze mai ușor. Entuziasmați sunt și copii, care vin la ore cu plăcere. Printre tinerii care au decis să urmeze calea Educației este și Aurel Spînu, profesor de istorie la Liceul Teoretic Constantin Negruzzi din capitală.
,,-Clasa a V-a, bună dimineața! -Bună dimineața! -Mulțumesc, luați loc”.
Aurel Spînu în vârstă de 24 de ani predă Istoria Românilor și Educația pentru societate în liceul Constantin Negruzzi din capitală. Acesta spune că dragostea față de istorie și curiozitatea din ochii copiilor îl motivează să vină zilnic cu ceva nou pentru ei.
,,Îmi doresc să colaborez cu copiii foarte mult, îmi place interacțiunea, sunt o persoană sociabilă, ceea ce m-a ajutat foarte mult în acomodarea mea ca tânăr specialist în domeniul didactic. Încerc să le predau istoria într-un mod foarte interactiv și să creăm împreună o istorie ca să poată reține informațiile mai ușor”.
Pe lângă profesia de pedagog, tânărul este laborant superior în cadrul unui centru de arheologie, care reprezintă o altă pasiune a sa.
,,Îmi place foarte mult domeniul preistoric, anume arheologia, m-am îndrăgostit de această disciplină auxiliară a istoriei datorită profesorilor care mi-au predat aceste cursuri la Facultatea de Istorie și Filozofie”.
Am avut ocazia să asistăm la una dintre lecțiile tânărului profesor, la care tema zilei era Epoca Antică și Orientul Antic. Pentru început, copii au făcut cunoștință cu continentele.
,,Europa, Asia, Australia, Africa, America de Sud, America de Nord. -Și mai avem un continent. Antarctida”.
Copii sunt încântați de metodele de predare ale tânărului profesor, fapt care le trezește curiozitatea pentru istorie.
,,Mie îmi place că el este blând cu noi și mereu ne explică în cuvinte pe care noi le înțelegem”.
,,El poate găsi o limbă comună cu elevii și în același timp poate arăta că temele sunt mai interesante decât noi credem”.
Conducerea școlii, este mulțumită de tânărul profesor, totodată, aceasta îndeamnă tinerii specialiști să se angajeze în câmpul muncii și chiar le promite sprijin la început de carieră.
,,Copiilor le plac persoanele tinere, care vin în fața clasei. Chiar sunt foarte bine pregătiți, se implică din start, sunt cu mare inițiativă, sunt specialiști care vor și doresc să se implice în procesul educațional”, a spus Viorica Bîtcă, directoarea Liceului Contantin Negruzzi.
,,Îl văd plin de entuziasm, cu dorința de a transmite respectul față de patrimoniul cultural, spiritul civic și gândirea critică la elevi. Tinerii specialiști, observ că împrumută, sunt atenți la detaliile care li se oferă, dar vin și cu propriile inițiative în proiectarea didactică, ceea ce aduce plus valoare orelor desfășurate”, a spus Ecaterina Alexandru. profesoară de istorie.
Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, în acest an, în școlile și grădinițele din țară, s-au angajat 426 de tineri specialiști, un număr record, comparativ cu anul trecut. Din totalul de tineri angajați, cei mai mulți au optat pentru funcțiile de învățător, educator, profesor de limbă română și profesor de istorie. Majoritatea absolvenților au ales să activeze în instituțiile din municipiul Chișinău, Găgăuzia, Bălți, Orhei și Ialoveni.
Ministrul Educației, Dan Perciun, susține că domeniul a devenit mai atractiv pentru tinerii specialiști datorită măsurilor implementate în acest sens de autorități.
,,A ajutat, cred eu, mult și majorarea îndemnizației dar probabil, cel mai important este atenția pe care le-o acordăm și efortul de convingere, de discuție de orientare în carieră pe care îl fac colegii de la minister, împreună cu universitățile”.
Tinerii specialiști care aleg să activeze în școli și grădinițe beneficiază de o indemnizație unică de 200 de mii de lei, din partea guvernului.