Panourile informative instalate de Primărie pe Podul Mihai Viteazul pentru a-și face PR pe seama unui proiect nefinalizat la timp i-au costat pe locuitorii Chișinăului aproape 140 de mii de lei. Această sumă este indicată în raportul Direcției Generale de Mobilitate Urbană a Chișinăului, la secțiunea „Servicii de informare a populației despre lucrările de reparație pe Podul Mihai Viteazul, prin instalarea de panouri informative”. Anterior, într-un comentariu pentru ONE TV, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană, Vitalie Mihalache, a ascuns valoarea reală a PR-ului, menționând cheltuielile de câteva ori mai mici decât prețul achitat de municipalitate.
,,Din câte mi-a duc aminte a costat câteva zeci de mii de lei, nu vă pot spun exact suma, din simplu motiv că avem foarte multe procese pe zona podului care nu le putem deviza, dar toate acestea cheltuieli sânt prevăzute în caietul de sarcini și în procedura de executarea lucrărilor. Exact ca și cum am discutat despre obiective care se repară atât pe teritoriul țării, unde sânt panouri de informare, unde sânt informații cu privire cine execută lucrările, care este perioada de executarea acestor lucrări’’, a spus în data de 28.08.24 Vitalie Mihalache, șef Direcției Generale de Mobilitate Urbană al mun. Chișinău.
Panourile instalate pe podul Mihai Viteazul nu seamănă cu cele care sunt amplasate de obicei lângă alte obiective de infrastructură aflate în construcție. În loc să conțină informații despre cine execută lucrările, costurile și termenul de finalizare, pe bannere sunt afișate texte care par mai degrabă a fi justificări sau chiar laude pentru autoritățile municipale: „Pod în reparație capitală. După 50 de ani de la construcție, podul se află pentru prima dată în reparație capitală” sau „Am făcut tot posibilul ca podul să nu fie închis în totalitate pe durata reparațiilor”.
De altfel, ultima afirmație este un fals, deoarece, anterior, direcția de Mobilitate Urbană plănuia să închidă complet podul pe durata reparațiilor, solicitând Întreprinderii de Stat Căile Ferate ale Moldovei să ofere o rută alternativă, care ar fi trebuit să treacă prin una dintre stațiile feroviare. După ce cererea municipalității a fost refuzată, autoritățile locale au renunțat la ideea închiderii complete a circulației pe pod. Locuitorii Capitalei cu care am discutat spun că nu sunt de acord cu aceste metode de informare și nici cu faptul că acestea costă aproape 140 de mii de lei. Oamenii spun că banii cheltuiți de Primărie pe panouri informative trebuiau să fie folosiți pentru ca accelerarea lucrărilor de reparație sau pentru alte necesități reale.
,,Decât banii să fie investiți în panouri informative, mai bine investeau în oameni care munceau și terminau podul mult mai repede, decât în 2 ani jumătate de pod care au făcut. După opinia mea a doua jumătate sperăm să facă mai repede, să nu stăm în ambuteiaje, s-ajungem acasă într-o oră-două’’.
,,- Și așa să vede că în reparație. Adică omul trece și vede că-i distrus drumul, că-i amuia se află în reparație. – Și nu sunteți de acord cu aceasta, să spunem așa, ivestiție? – Desigur’’.
,,- Cât de corect este de a investi aceste bani în panouri informative? – Deloc nu-i corect cred că. E prea scump, 140 de mii, nici n-am știut de asta’’.
Podul de pe strada Mihai Viteazul, cu o lungime de 300 de metri și o lățime de 26 de metri, este proiectat pentru șase benzi de circulație și are o importanță strategică pentru transportul din Chișinău. Inițial, reparația urma să fie finalizată până în septembrie 2023, ulterior, termenul a fost prelungit până în noiembrie 2024, iar după ce a înțeles că nici acest termen nu a fost respectat, Primarul Ion Ceban a anunțat că, potrivit contractului, podul va fi dat în exploatare abia în 2025. Costul total al lucrărilor este de 108 milioane de lei.
Lasă un comentariu