O rețea rusească extinsă de propagandă, care finanțează de mai bine de 8 ani cu milioane de euro sute de publicații, reclame și influenceri pentru a promova în peisajul media din România teorii conspiraționiste și idei radicale asemănătoare celor ale candidatului pentru funcția de președinte al României, Călin Georgescu, a fost deconspirată.
Investigația SNOOP, de peste Prut, a descoperit că responsabilă de rețeaua promovează conținutul extremist este o companie de publicitate online, creată într-o casă din Londra, care are legături cu vărul președintelui rus Vladimir Putin. În perioada 2016-2024, firma a investit cel puțin două milioane de euro, pentru a promova pe internet idei precum pericolul 5G și vaccinurile anti COVID, sau avantajul tratamentelor mistice și miraculoase. În ultima perioadă, aceeași rețea a continuat să publice, inclusiv texte de propagandă pro-Georgescu, susține investigația.
„După ani în care au sădit frica și neîncrederea în oameni, prin site-uri cu conținut conspiraționist și reclame la leacuri băbești, apare figura „salvatorului” – Călin Georgescu, care se prezintă ca un Mesia, singurul ce poate salva o societate în criză”, scriu jurnaliștii SNOOP.
Între timp, Călin Georgescu și Elena Lasconi, cei doi candidați la președinția României, se acuză reciproc că nu s-au putut înțelege pentru organizarea unei dezbateri electorale televizate. Marți seara, candidata USR a afirmat că lui Georgescu îi este frică de o astfel de confruntare.
,,Nu știu dacă este om, pentru că eu am văzut un robot care citește de pe prompter și spune niște discursuri, pe care le tot repetă din sufragerie. Se ferește de presă, se ferește de oameni”, a spus Lasconi.
Pe de altă parte, Georgescu a declarat marți seara, într-un interviu, că a invitat-o de două ori pe Lasconi la dezbateri, însă candidata USR le-a refuzat. Tot în cadrul interviului, Georgescu nu a renunțat la declarațiile anterioare că Putin, care a declanșat un război în Ucraina, este un patriot.
„Vedeți, fiecare conducător de țară este patriot în felul lui. Așa știe președintele Putin să facă acest lucru. -Este treaba lui Putin? -Evident, pe mine mă interesează problema poporului român. Pe mine mă interesează țara mea.”
Reieșind din numărul și costurile reclamelor pro-Georgescu de pe internet, oamenii de afaceri români estimează că campania online a candidatului ar fi costat aproximativ 50 de milioane de euro. Georgescu susține că nu a cheltuit niciun leu pentru campania electorală.
Lasă un comentariu