NOUTĂȚI

Moldovenii au accesat peste 60 de mii de servicii publice disponibile în format digital, anunță Agenția de Guvernare Electronică

Compus de Redacția STAR

Funcționarea Centrelor Unificate de Furnizare a Serviciilor Guvernamentale a adus economii în buzunarele moldovenilor de peste 800 de mii de lei. Potrivit datelor Agenției de Guvernare Electronică, cetățenii au solicitat de peste 60 de mii de ori serviciile acestor centre pentru emiterea diferitelor documente în format electronic.

,,Pentru orice document trebuia să plecăm sau la Chișinău sau mai multe ori la Strășeni, trebuie să te pui în rând, să te programezi. Ca să faci un document acuma e mult mai ușor. Am venit la CUPS și am făcut documentele”.

,,Dacă să vorbim din punct de vedere financiar, este clar că economisim și ban. Eu personal pot să singură să mă achit serviciile, dar dacă vin și apelez aici, înseamnă că ceva nu-mi este clar și atunci eu vin să mă verific pe mine însuși”.

,,În cadrul CUPS de la Ustia, am benificiat de ajutor în privința deschiderii vaucerului cultural de care benificiază tinerii în vârsta de 18 ani. Specialistul CUPS m-ajutat s-activez contul și mi-a arătat cum să-l utilizez”.

Șeful agenției de guvernare electronică, Andrei Prisacar, a subliniat că, anterior, mulți cetățeni erau nevoiți să meargă în localități învecinate, pentru a înregistra anumite acte, ceea ce ducea la aglomerarea instituțiilor și la incapacitatea angajaților de a-și îndeplini sarcinile.

,,Și asta este foarte important să decuplăm prestatorii de servicii care demijlocit de cei care interacționează cu cetățeanul cu un alt fenomen cu într-o altă abordare care ajută cetățenii să-și ea serviciu fără să interacționeze nemijlocit cu un registrator sau cu o persoanaă care este foarte încărcată să-și facă procesele de bază. Și atunci când ajunge să deservească cetățeanul are o problemă – că el nici nu știe cum s-și rezolvă problemele din spate, dar cetățeanul cumva îi ia din timp. De aia noi vrem să decuplăm acest proces”.

Secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Cătălina Plinschi, a subliniat că digitalizarea serviciilor publice și instruirea cetățenilor cum să le utilizeze, a făcut ca aceste procese să fie mai transparente.

,,Atunci când vorbim despre digitalizare, vorbim despre o transformare profundă care redefinește modul în care interacționăm cu statul, cum facem afaceri și cum facem administrația publică mai prietenoasă, mai eficientă și mai orientată spre nevoile cetățenilor. Să nu uităm că digitalizarea este unul dintre cele mai eficiente metode de a combate corupția, care este un factor ce afectează încrederea cetățenilor în instituțiile noastre”.

În prezent, 288 din cele 636 de servicii publice sunt disponibile în format electronic pe portalul servicii.gov.md.

Despre autor

Redacția STAR

Lasă un comentariu