NOUTĂȚI

În magazinele alimentare din Rusia s-a redus sortimentul de produse

Compus de Redacția STAR

Sortimentul de produse din magazinele alimentare din Rusia a scăzut cu 2,3% față de anul precedent, iar cel de bunuri nealimentare cu 1,8%, arată un studiu realizat de compania Nielsen în iulie 2025.

Cele mai mari reduceri s-au înregistrat la alcool (–5,6%), produse pentru copii (–5,1%), îngrijire copii (–8,3%) și îngrijire facială (–7,3%). Singura categorie cu o ușoară creștere este cea de produse de igienă (+1%), scrie meduza.io.

Analiștii explică fenomenul prin diminuarea achizițiilor de produse noi de către rețelele comerciale și prin micșorarea suprafeței magazinelor, ca răspuns la schimbarea obiceiurilor de consum. Magazinele se orientează spre formate mai mici, cu mai multă mâncare gata preparată și mai puține produse nealimentare.

În perioada ianuarie–iulie 2025, suprafața medie a magazinelor a scăzut cu 0,7%, la 312 mp, potrivit Infoline. Lanțul Lenta a confirmat reducerea gamei de produse și subînchirierea spațiului eliberat, iar X5 Group (care deține „Perekrestok” și „Piatioročka”) a raportat o scădere de 0,9% a suprafeței și o optimizare de 15–20% a sortimentului în ultimii trei ani.

Despre autor

Redacția STAR