Tinerii de astăzi își schimbă din ce în ce mai mult obiceiurile în materie de divertisment. Conform raportului anual al Universității din California, Los Angeles (UCLA), intitulat „Adolescenții și ecranele”, spectatorii din generația Z preferă din ce în ce mai mult animațiile și serialele, în detrimentul filmelor tradiționale.
Ce a arătat studiul
Aproape jumătate dintre respondenți (48,5%) cu vârste cuprinse între 10 și 24 de ani au declarat că preferă filmele de animație și serialele decât filmele de ficțiune. Pentru comparație: acum un an, acest indicator era de 42%, ceea ce indică o creștere semnificativă a interesului pentru formatul de animație.
Este deosebit de interesant faptul că atașamentul față de animație nu scade odată cu vârsta. Aproape 48% dintre participanții cu vârste cuprinse între 19 și 24 de ani preferă, de asemenea, proiectele de animație. Experții UCLA consideră că motivul este căutarea autenticității și a sincerității emoționale, pe care tinerii le găsesc adesea tocmai în animație.
După cum subliniază autorii raportului, reprezentanții generației Z nu văd în desenele animate o formă de divertisment pentru copii, ci un mod universal de a aborda teme complexe într-un mod mai simplu și mai profund. Subiectele abordate în animații ridică adesea probleme legate de identitate, sănătate mintală și limite personale, ceea ce face ca acest format să fie mai apropiat de tinerii spectatori decât blockbusterele tradiționale.
Mergi la cinema este încă important
În ciuda pasiunii pentru animație și streaming, generația Z nu renunță la cinematografe. Studiul a arătat că mersul la cinema împreună rămâne cea mai populară modalitate de a petrece timpul cu prietenii. Pentru al doilea an consecutiv, opțiunea „mersul la premieră” ocupă primul loc printre formele de petrecere a timpului liber preferate, devansând jocurile video, concertele și petrecerile.
Experții subliniază că, pentru tineri, mersul la cinema devine un ritual social, nu doar o modalitate de a vedea un film. Este o oportunitate de a face parte dintr-un eveniment, de a împărtăși emoții și de a se simți parte a unui moment cultural.
Ce înseamnă acest lucru pentru industrie
Rezultatele studiului transmit producătorilor și studiourilor un semnal clar: tânăra generație apreciază sinceritatea, recunoașterea și expresivitatea vizuală. Succesul conținutului pentru publicul Z depinde nu atât de gen, cât de cât de sincer reflectă lumea interioară a spectatorului.
Astfel, animația încetează să mai fie un gen de nișă și devine un tip de artă cinematografică de sine stătător, capabil să concureze cu filmele de ficțiune pentru atenția publicului.




 
							 
							 
							 
							 
							 
							