LIFESTYLE

Ce sunt păpușile Labubu? Totul despre brelocul de geantă care acaparează internetul și care atârnă de poșetele celebrităților

Compus de Carolina Digori

Păpușile Labubu au devenit la modă. Site-ul Pop Mart, care vinde Labubu, descrie păpușile ca fiind „un monstru diabolic, dar drăguț, cu urechi ascuțite, un zâmbet fermecător de răutăcios și dinți foarte ascuțiți”. Jucăriile de pluș, care pot fi, de asemenea, agățate de poșete ca accesorii și talismane, sunt obiecte de colecție care vin adesea în cutii oarbe, ceea ce înseamnă că cumpărătorul nu știe ce păpușă a primit.

Artistul Kasing Lung a creat jucăriile în 2015 pentru a însoți trilogia sa de cărți ilustrate The Monsters, conform Daily Tribune. Cărțile, care au fost inspirate din mitologia nordică, au urmărit creatura principală Labubu, care este „bună la suflet și vrea întotdeauna să ajute, dar de multe ori realizează accidental contrariul”, potrivit site-ului Pop Mart.

Deși jucăriile au fost inițial populare atunci când au fost lansate cu retailerul în 2019, ele au decolat într-un mod major după ce Lisa, vedeta BLACKPINK, a fost fotografiată accesorizându-se cu un Labubu în 2024. Jucăriile au devenit rapid virale și acum se lansează în colecții în ediție limitată care se epuizează în câteva secunde. În plus față de Lisa, mai multe celebrități – inclusiv Kim Kardashian, Rihanna și David Beckham – au purtat păpușile.

Iată tot ce trebuie să știți despre păpușile Labubu, inclusiv de unde le puteți obține, de ce sunt atât de populare și povestea lor de origine.

Păpușile Labubu sunt concepute să fie atât „bune la suflet”, cât și „răutăcioase”, potrivit site-ului Pop Mart. Majoritatea figurinelor au ochi mari, urechi ascuțite și nouă dinți ascuțiți care formează un zâmbet înfiorător.

Din 2019, Pop Mart a lansat peste 300 de jucării Labubu diferite, care au venit într-o gamă largă de dimensiuni, culori, forme și stiluri.

În plus față de Labubu, alte figuri din grupul „The Monsters” includ Mokoko, Pato, Spooky, Tycoco și Zimomo. Jucăriile au, de asemenea, un clip, astfel încât oamenii își pot arăta dragostea pentru păpuși prin atașarea lor la curele și poșete.

Labubusul a fost creat pentru prima dată în 2015 de artistul Lung în seria sa de cărți ilustrate Monștrii. El a scris cărțile pentru a se concentra în jurul unui tărâm de basm populat de personaje bune și rele, iar cea mai populară creatură fictivă a fost Labubu.

La scurt timp după ce romanele grafice au devenit populare, Lung a colaborat cu Pop Mart, o companie chineză de jucării, pentru a lansa colecționabilele în 2019.

„De aceea am vrut să creez ceva ce am știut întotdeauna că există în inima mea”, a spus el într-un interviu acordat CGTN Europe în martie 2025. „Este uimitor că atât de mulți oameni îl iubesc”.

Deși păpușile Labubu există din 2019, ele au atins un nou nivel de viralitate după ce Lisa și-a accesorizat geanta cu una în 2024. De atunci, popularitatea creaturilor nu a făcut decât să crească și a devenit greu să obții una dintre jucăriile râvnite.

În plus față de factorul drăguț, Labubus sunt și obiecte de colecție, unele păpuși fiind mai ușor de găsit decât altele. Unul dintre cele mai populare tipuri de Labubus este ambalat într-o cutie orb, astfel încât păpușa din interior este un mister pentru cumpărător până când o deschide.

Unul dintre factorii care fac păpușile Labubu atât de populare este dificultatea de a le obține. Pop Mart lansează Labubus doar în „drops”, sau lansări limitate ale jucăriilor pe site-ul lor, care se vând aproape instantaneu.

Labubus legitime au devenit, de asemenea, din ce în ce mai greu de găsit, deoarece există mai multe replici „Lafufus” în circulație.

Deși există și alte modalități de a obține păpușile – cum ar fi revânzătorii online sau în magazine – cererea mare și popularitatea păpușilor depășesc oferta.

Despre autor

Carolina Digori