Întreprinderea Calea Ferată a Moldovei încearcă de jumătate de an să capitalizeze bunurile sale în valoare de peste 100 de milioane de lei, însă acest proces este împiedicat de Agenția Proprietății Publice. Asta spune Ion Zaporojan, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor. Potrivit lui, banii obținuți din capitalizare ar putea fi utilizați pentru achitarea datoriilor salariale față de angajaț, care au depășit deja 150 de milioane de lei.
,,De întâi lasă nu reții de câte jumătate de an toate procesele verbale și ca noi se putem vinde metalolomul ista. Și cu dari în arendă locațiunii și cu metalolomul, el ne blochează câte jumate de an. S-o început, dar merge nu așa cum trebuie să meargă, de mult trebuie să fie vândute, dar o reținut mult agenție. Eu nu zic Cojocari personal, dar 3 – 6 luni de zile, toate contractele și locațiune și cu metalolomul”.
Agenția Proprietății Publice respinge acuzațiile lui Zaporojan și le califică drept politice. Într-un comentariu pentru ONE TV, purtătorul de cuvânt al APP, Ghenadie Vasilache, spune că Agenția nu are dreptul să împiedice procesul de capitalizare a bunurilor. În altă ordine de ei, directorul general al Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari a spus recent că Întreprinderea poate obține bani dacă va pune în vânzarea fierul vechi și vor fi date în chirie spațiile neutilizate.
,,Avem bunuri care nu sânt utilizate mai mult de 10 ani în cadrul întreprinderei, aceste bunuri trebuie să fie valorificate. Dacă nu sânt utilizate și Calea Ferată nu are de gând să le utilizeze, iar ele prezinte o valoare financiară și să le ții undeva pe teritoriu nevalorificate pe când nu sânt achitate salariile, deci asta este o crimă”.
Cojuhari a adăugat că întreprinderea trebuie modernizată, astfel încât să poată obține profituri mai mari și, în consecință, să asigure plata unor salarii decente pentru angajați.
,,Trebuie să fie utilizată aceasta valorificare, inclusiv pentru a achita datoriile, dar nu doar asta. Se depun efort pentu a căuta volumii mai mari pentru a efecientiza toate procesele, a le optimiza și a aduce cheltuielile întreprinderii la nivelul veniturilor, ca calea ferată să poată achita salariile luna de lună”.
Reprezentanții întreprinderea de stat „Calea ferată a Moldovei” au refuzat să ofere un comentariu la acest subiect. În prezent, în cadrul întrepridnerii activează puțin peste 5 mii de angajați, iar salariul mediu al unui feroviar este de aproximativ 8200 de lei. Ultima majorare de salariu a avut loc în 2022.
Lasă un comentariu