Jumătate dintre troleibuzele care circulă zilnic în Chișinău nu sunt dotate cu aer condiționat, iar instalarea ulterioară a unor astfel de sisteme este prea costisitoare, susține Regia Transport Electric. Costul se ridică la aproape 15 000 de euro pentru fiecare unitate, sumă considerată prea mare de autorități. În aceste condiții, pasagerii sunt nevoiți să suporte căldura din mijloacele de transport vechi, dar speră ca modernizarea flotei să avanseze cât mai repede.
Locuitorii Capitalei spun că vara, călătoria cu troleibuzul poate fi un calvar, iar uneori nici în troleibuzele moderne nu este pornit aerul condiționat.
,,Da, un pic a fost cam cald. Am venit până aici cu troleibuzul. Nu înțeleg de ce nu pornesc aerul condiționat. A fost cald. Mai ales când sunt mulți oameni, e cald”.
,,Vrei, nu vrei, trebuie să suporți. Altfel, ce poți să faci?”
,,Dacă e amiază, un pic e cald. Și numărul de oameni. Dacă e ora de vârf, e complicat de suportat fără aerul condiționat”.
,,Personal, mie îmi este inconfortabil. Transpiri. Aerul nu e proaspăt”.
Doar 56% dintre troleibuzele Regiei Transport Electric sunt dotate cu aparate de aer condiționat funcțional, cele achiziționate începând cu anul 2018. Pentru restul, modernizarea nu este posibilă, a explicat șeful interimar al Direcției Generale Mobilitate Urbană, Dorin Ciornîi.
,,Regia Transport Electric a avut o tentativă de a dota un troleibuz cu sistem de aer condiționat. Din păcate, costurile au fost foarte mari și eficiența acestui sistem lasă de dorit”.
Contactată de ONE TV, purtătoarea de cuvânt a întreprinderii municipale „Regia Transport Electric”, Felicia Rusu, a declarat că dotarea unui troleibuz vechi cu aparat de aer condiționat poate ajunge și la 15 mii de euro. Din această cauză, autoritățile preferă să investească în achiziția de noi mijloace de transport. Potrivit acesteia, municipalitatea cumpără anual între 20 și 30 de troleibuze noi.