STARNEWS

Al Pacino aproape că a fost concediat din rolul iconic din „Nașul” – studioul a dorind un alt actor în schimb

Compus de Carolina Digori

Al Pacino aproape că a fost concediat în timp ce filma „The Godfather”. Pentru început, studioul nu l-a dorit pe Pacino pentru rolul iconic al fiului șefului mafiot Michael Corleone, preferându-i pe Ryan O’Neal, Robert Redford sau Warren Beatty, dar Pacino a avut un lucru în favoarea sa – regizorul Francis Ford Coppola a fost de partea lui.

Filmaseră de aproximativ o săptămână și jumătate și s-a răspândit vestea că Paramount nu era mulțumită de prestația lui Pacino, își amintește actorul în cartea sa de memorii, „Sonny Boy”.

Francis Ford Coppola l-a convocat pe Pacino pentru o întâlnire la un restaurant din Lincoln Center și a aruncat bomba.

„Știi cât de mult însemni pentru mine”, a spus regizorul, ”câtă încredere am avut în tine. Ei bine, nu ești în stare”.

Coppola i-a arătat lui Pacino imagini a doua zi și actorul a trebuit să fie de acord că nu era „nimic spectaculos aici”.

„Ideea mea a fost că acest tip vine de nicăieri”, scrie el. „Aceasta era puterea acestei caracterizări. Acesta era singurul mod în care putea funcționa: apariția acestei persoane, descoperirea capacității și a potențialului său.”

Din fericire pentru Pacino, Coppola a devansat filmarea scenei iconice a împușcăturii „pentru a le oferi îndoielilor de la Hollywood un stimulent să creadă în mine și să mă păstreze în film”.

Nu este clar dacă Coppola a făcut-o în beneficiul lui Pacino, dar cu siguranță a funcționat.

Starul din „Scarface” scrie că el, Al Lettieri, care l-a interpretat pe traficantul de heroină Virgil Sollozzo, și Sterling Hayden, care l-a interpretat pe polițistul corupt căpitanul McCluskey, au petrecut 15 ore filmând scena în care Michael îi împușcă pe amândoi de la mică distanță.

Pacino notează că atât Lettieri, cât și Hayden erau „prețioși pentru mine”.

„Știau că treceam printr-o perioadă dificilă, simțeam că am lumea pe umeri, știam că în orice zi toporul putea să cadă asupra mea… Sterling și Al Lettieri m-au ajutat să-mi mențin moralul; au fost un exemplu și modele pentru mine.”

„Datorită scenei pe care tocmai am jucat-o, m-au păstrat în film”, a adăugat el.

Pacino a participat la premiera din Times Square împreună cu iubita sa de atunci, Jill Clayburgh, bunica, mătușa și verișoara sa.

„Apoi am ajuns la locurile noastre, dar nu m-am uitat la film”, scrie el. „Nu am vrut să văd produsul finit. Imediat ce s-au stins luminile, am ieșit afară”.

A părăsit sala de cinema și s-a dus la un bar de după colț cu producătorul Al Ruddy și câteva persoane care au lucrat la film și au procesat pentru a se „îmbăta”. Acesta a fost cuvântul perfect pentru asta – soused – când nu mai poți bea și continui să bei oricum.”

Pacino recunoaște că nu a văzut îndrăgitul clasic până când nu a avut loc o proiecție cu ocazia celei de-a 50-a aniversări, în 2022.„Știau că treceam printr-o perioadă dificilă, simțeam că am lumea pe umeri, știam că în orice zi toporul putea să cadă asupra mea… Sterling și Al Lettieri m-au ajutat să-mi mențin moralul; au fost un exemplu și modele pentru mine.”

„Datorită scenei pe care tocmai am jucat-o, m-au păstrat în film”, a adăugat el.

Pacino a participat la premiera din Times Square împreună cu iubita sa de atunci, Jill Clayburgh, bunica, mătușa și verișoara sa.

„Apoi am ajuns la locurile noastre, dar nu m-am uitat la film”, scrie el. „Nu am vrut să văd produsul finit. Imediat ce s-au stins luminile, am ieșit afară”.

A părăsit sala de cinema și s-a dus la un bar de după colț cu producătorul Al Ruddy și câteva persoane care au lucrat la film și au procesat pentru a se „îmbăta”. Acesta a fost cuvântul perfect pentru asta – soused – când nu mai poți bea și continui să bei oricum.”

Pacino recunoaște că nu a văzut îndrăgitul clasic până când nu a avut loc o proiecție cu ocazia celei de-a 50-a aniversări, în 2022.

Despre autor

Carolina Digori

Lasă un comentariu