NOUTĂȚI

BCS a solicitat audierea lui Bolea. Palatul de Cultură al Feroviarilor ar putea fi vândut

Compus de Redacția STAR

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a fost solicitat în Parlament pentru audieri, după ce a anunțat că Palatul de Cultură al Feroviarilor din Chișinău ar putea fi vândut pentru a acoperi datoriile salariale ale Căilor Ferate din Moldova. Inițiativa a stârnit nemulțumirea deputaților din opoziție, care au cerut explicații de la autorități. Între timp, președintele Parlamentului, Igor Grosu, susține că statul nu poate acoperi la nesfârșit deficitul financiar al CFM.

Solicitarea a venit din partea deputaților din Blocul Comuniștilor și Socialiștilor.

,,Solicităm audierea domnului Vladimir Bolea, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale cu referire la intenția ministerului de a vinde activele Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, inclusiv Platul de Cultură a Feroviarilor în scopul stingerii datoriilor către angajații acestei instituții’‘, a spus Bogan Țîrdea.

Inițiativa opoziției nu a fost susținută de majoritatea parlamentară.

,,Inițiativa a întrunit 23 de voturi. Vă mulțumesc”.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a recunoscut că statul nu a identificat încă resursele necesare pentru achitarea datoriilor salariale ale angajaților CFM. Totodată, Grosu a criticat modul în care fostele conduceri ale companiei au gestionat situația financiară.

,,Eu știu că sunt în căutarea resurselor. Este vorba despre bani mulți. Dar atenție nu poți la nesfârșit să acoperi un deficit care el crește, crește și crește. Managementul acestei instituții trebuie să răsuflece mânicile și să apuce de treabă. Pentru că managementul precedent în loc să găsească soluții să negocieze cu vecinii noștri ucraineni. Nu tot timpul trebuie să te gândești că este bugetul de stat. Ne-om duce și o să întindem mâna. Nu-i cinstit. Cam mulți fug de acolo care era și perioada care s-a creat, inclusiv aceste datorii”.

Calea Ferată din Moldova se confruntă cu o criză acută, iar datoriile salariale ale întreprinderii ajung la 190 de milioane de lei. Acum două săptămâni, mii de angajați ai CFM au protestat în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției din motiv că nu și-au primit banii de mai bine de șase luni. De cealaltă parte, administrația CFM a promis că va găsi soluții pentru a depăși criza. În încercarea de a reduce povara financiară și de a achita parțial datoriile salariale, CFM a scos la licitație, pe parcursul anului trecut, vagoane și piese vechi, însă măsurile s-au dovedit a fi insuficiente. Acum două zile, directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa și-a anunțat demisia. Acesta a preluat mandatul în februarie anul trecut, după ce în ianuarie 2024 directorul general, Oleg Tofilat a demisionat. Plecarea lui Tofilat a avut loc pe fondul problemelor legate de plata salariilor pentru angajați. În prezent, la Calea Ferată a Moldovei lucrează aproximativ cinci mii de oameni.

Despre autor

Redacția STAR

Lasă un comentariu