Două curse de tren vor fi anulate din cauza crizei financiare cu care se confruntă Calea Ferată din Moldova. Este vorba despre cursa Chișinău- Tighina și cursa Bălți– Rogojeni. Călătorii sunt nemulțumiți de decizie. Oamenii spun că pentru mulți călători trenul este singurul mijloc de transport accesibil. De cealaltă parte, angajații CFM susțin că nu mai vor să muncească deoarece își așteaptă salariile încă din vară.
Lilia Butiuțcaia zi de zi vine la Chișinău la muncă din satul Roșcani, raionul Anenii Noi cu trenul. Femeia spune că aceasta este ultima ei călătorie cu trenul.
,,O călătorie cu trenul costă 10 lei, iar biletul la microbuz costă 39 de lei. În primul rând noi ca să ajungem la muncă venim la stație la 4 dimineața. Microbuzul nu se oprește, oamenii sunt foarte mulți și trece pe alături. Vom merge pe jos două sate până la Anenii Noi și de acolo sunt mai multe microbuze de rută”
Unii călători susțin că călătoria cu trenul este cu mult mai ieftină decât călătoria cu microbuzul.
,,Desigur că la microbuz este cu mult mai scump. Spre exemplu cu trenul achit 40 de lei, iar cu microbuzul 60-70 de lei”.
,,De la Varnița venim 20 de oameni sau poate și mai mulți. Avantajul este că ajungem foarte devreme la muncă”.
Marina Codruță este taxatoare pe cursa Chișinău-Tighina. Ea lucrează de 28 de ani în cadrul întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” și afirmă că până acum aceasta a activat practic fără întrerupere.
,,De când am venit eu la Calea Ferată tot timpul era. Erau trenuri internaționale și suburbane. Acesta este tren suburban și ele tot timpul erau”.
Un alt angajat susține că trenul a fost suspendat din cauza lipsei motorinei.
,,Nu este motorină pentru a alimenta locomotivele cu motorină”.
Președintele Federației Sindicale a Feroviarilor, Ion Zaporojan susține că CFM nu doar că nu a achitat salariile angajaților, dar a acumulat datorii imense și la facturi.
,,Avem datorii și la gaz, și la motorină, și la Termoelectrica, milioane, milioane, milioane. Filialele de la Bălți și Basarabeasca nu sunt conectate la gaz din cauza datoriilor, oamenii îngheață. Înafară de salarii noi nu avem motorină, trei zile noi nu avem cu ce duce 10 garnituri de tren”.
Începând cu 12 ianuarie, trenurile care asigură legătura între Chișinău și orașul Tighina, din regiunea transnistreană, și cursa Bălți – Rogojeni, din raionul Șoldănești, nu vor mai circula. Datoriile CFM ajung până la 150 de milioane de lei.
Lasă un comentariu